Frågor och svar

Här hittar du vanligt förekommande frågor och svar.

På denna sida har vi sammanställt svar på vanligt förekommande frågor.

Google Ads är Googles annonseringsverktyg där en kan skapa annonser som bland annat visas i sökresultaten på Google.

Google är världens största sökmotor. Google har 95% av sökmarknaden i Sverige. Den största delen av trafiken till hemsidor på internet kommer via sökning på Google.

Google matchar sökningar genom sökord eller fraser mot relevant information på internet, som sedan visas i ett sökresultat. Resultatet baseras på hemsidornas innehåll, erbjudande och användarvänlighet som bestäms av Googles algoritmer (som till stor del är hemliga). 

Denna ranking kan du inte köpa och kallas SEO, (Sökmotoroptimering).

I Sverige sker hela 95% av all söktrafik genom just Google Search, vilket motsvarar miljoner individuella sökningar – varje dag. Därför är det viktigt att synas på just Googles plattform.

SEM står för “Search Engine Marketing”, det vill säga Sökmotorsmarknadsföring. Vad detta innebär är helt enkelt marknadsföring genom söktmotorer, där Google är den överlägset mest vanligt förekommande söktmotorn i Sverige.

SEO står för Search Engine Optimization, sökmotorsoptimering. Att jobba med SEO innebär att med olika knep få sin webbplats att synas högre upp i sökmotorer.

Skicka gärna in dina frågor genom något av formulären som finns på sidan, så besvarar vi gladeligen dem.

Vill du läsa mer om vår tjänst gör du det på sidan “Annonsera med AI”. Du kan även läsa mer om vår verksamhet här och hur du kommer igång med vår tjänst här.

Google är effektivt, men kräver också kunskap och tid för att hantera. Tillväxtmedia har lång erfarenhet om hur man planerar och sätter upp kampanjerna på optimalt sätt.

Tillväxtmedia har en unik teknik, så kallad Artificiell Intelligens, som gör att våra kunders kampanjer blir mer kostnadseffektiva än några andra alternativ på marknaden. 

Tillväxtmedia sköter hela processen och kunden behöver inte tänka på något. 

Resultat! Google tillsammans med Tillväxtmedia kommer leverera fler kunder till ert företag till marknadens lägsta kostnad.

En sökmotor är de hemsidor du använder för att söka information på internet. Exempel är Google Search, Bing och Yahoo, där Google Search är den största.

Google Search

Google är världens största sökmotor. Google har 95% av sökmarknaden i Sverige. Den största delen av trafiken till hemsidor på internet kommer via sökning på Google. Google matchar sökningar genom sökord eller fraser mot relevant information på internet, som sedan visas i ett sökresultat. Resultatet baseras på hemsidornas innehåll, erbjudande och användarvänlighet som bestäms av Googles algoritmer (som till stor del är hemliga). Denna ranking kan du inte köpa och kallas SEO (Sökmotoroptimering).

Google Ads

För att säkerställa att ditt företag syns på Google för dina potentiella kunder behöver du som företag köpa annonser. De fyra översta platserna i sökresultaten är köpta annonser, det finns också annonsplatser längre ned på förstasidan i sökresultaten samt på sida två. Genom att annonsera på Google syns du endast för användare som just i söktillfället är intresserad av det ditt företag sysslar med. Köp av sökord sker via budförfarande, den som betalar högst för ett ord eller fras. Men det finns även andra parametrar som som vägs in, exempelvis relevans av er annons samt ert erbjudande.

Kontakta oss gärna om du skulle ha andra frågor